Nieuwsbrief 04 2023

Print Friendly, PDF & Email
Voorwoord Voorzitter

Beste leden,

Ja, dat was nou jammer dat we voor de bijeenkomst van 13 april er niet in geslaagd zijn om een spreker of muziek te regelen. We hebben flink wat rond gebeld maar iedereen was die middag al bezet of anderszins. Dit komt, zoals ik in de vorige nieuwsbrief reeds vertelde, dat het inplannen meestal lang van tevoren moet plaatsvinden. Ik ben blij dat ik u kan berichten dat we vanaf september alles hebben kunnen volplannen. Gelukkig!

Ik heb u in de bijeenkomst van 13 april wel zo uitgebreid mogelijk kunnen informeren over de veranderingen die moeten plaatsvinden binnen de organisaties van KBO en PCOB. Als je fuseert zoals zij dat een aantal jaren geleden hebben gedaan, dan vereist dat naar mijn mening ook een grondig nadenken over de beide organisatievormen, die compleet verschillend waren en nog steeds zijn. Naar mijn indruk is daar nooit goed over nagedacht of misschien is er wel over nagedacht en gesproken, maar is men niet tot een besluit gekomen. Het wordt nu dan ook, na al die jaren, tijd voor een grondige organisatie hervorming en gelijkschakeling, wil de samenwerking niet knallen, met alle gevolgen van dien. We wachten af wat ook voor ons, als vereniging, de gevolgen zullen zijn. Maar het wordt spannend denk ik. Wij houden u op de hoogte.

Onlangs heeft het vorige bestuur u medegedeeld dat De Dam m.i.v. 1 juli 2023 niet meer beschikbaar zal zijn voor bijeenkomsten, dus ook voor ons als KBO. Na overleg met het bestuur van de Dam heb ik de toezegging gekregen dat wij als KBO van de Dam gebruik mogen blijven maken. Dit betekent overigens wel dat wij zelf voor koffie/drankjes en de bijkomende werkzaamheden moeten zorgen. Voor die taak zoeken wij vrijwilligers.
Dus wie willen ons daarbij helpen??? Graag aanmelden bij bestuursleden. Kom op mensen anders is het over met de Dam en moeten we elders een onderkomen zoeken!!!
Frank Hoefsloot

5 daagse ‘alles inclusief’ midweek naar het Sauerland

De personen die op reis gaan krijgen nu weer wat informatie: Wij gaan dus naar het prachtige Sauerland op 3 juli t/m 7 juli.

Vanaf vandaag (15 april) gaan er 48 personen mee. We hebben nog één kamer over. U kunt zich nog opgeven. Als deze plek is vergeven komt u op de reservelijst te staan. Wij, de reiscommissie, houden die lijst precies bij.

Wat staat u te wachten: Luxe Comfort Class touringcar met ervaren chauffeur. Opstapplaatsen Harmelen, Woerden en Kamerik. De tijd en locatie komen nog.

Nummer 04
mei 2023
Jaargang 26

Wilt u de originele nieuwsbrief downloaden?
Klik dan hier


Activiteitenagenda

?? – Klaverjassen in Parochiezaal
9 mei– Wandelen
13 juni – Wandelen


Adresgegevens

Secretariaat:
Gini Slingerland
Telefoon: 0348-415534
Mailadres:
secretariaat.kbowoerden@gmail.com
Website: www.kbowoerden.nl
IBAN rekening nr.:
NL22 INGB 0009434135
tnv.: KBO Woerden


Vergeet onze website niet!


Onze sponsor

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Ametista-klein.jpg

Allereerst stoppen we in Escharen: Koffie thee met gebak.

Dan: Alpin Hotel in Schmallenberg:
4x uitgebreid ontbijtbuffet en middagsnack
4 x diner in het restaurant (4 gangen)
middagsnack en 1 fles water op uw kamer.

Eenieder die met deze reis meegaat krijgt het programma met de invulling van de 5 daagse vakantiereis.

Vanaf half juni komt de informatie persoonlijk voor u per post; met uw kamernummer en label voor de koffer en/of rollator.

Aandacht punt: Sluit een verzekering af (is niet inbegrepen) en zorg ook voor een geldig identiteitsbewijs.

Zijn er nog vragen, u kunt ons altijd bellen.
De reiscommissie Gretha Sijmons 441869 – Annie van Schaik 500050 – Rien Gresnigt 400177

Lieve KBO-leden
Dank voor jullie luisterend oor, interesse en mooie waardevolle vragen tijdens de presentatie “Keuzes rondom afscheid”.

Misschien heeft de informatie die ik gedeeld heb u aan het denken gezet. Met het wensenboekje kunt u zelf aan de slag om de zaken die u belangrijk vindt te noteren. Mochten er nog vragen zijn, twijfelt u dan niet om vrijblijvend contact op te nemen.

U kunt altijd even bellen (0348 – 498129) of een mailtje sturen info@ametista.nl.
Warme groet, Nicole Fazzi-Burgers, Ametista Uitvaartbegeleiding

Het is al weer 1 mei geweest. De dag waarop uw belastingaangifte bij de belastingdienst moest zijn ingeleverd. Twijfelt u nog? Doe altijd aangifte. Het kan ook belangrijk zijn voor zorg- en/of huurtoeslag. Het is mogelijk dat u door zorgkosten niet voldoende gebruik hebt kunnen maken van uw heffingskortingen. Er bestaat dan de mogelijkheid voor een Tegemoetkoming Specifieke Zorgkosten.

U kunt altijd uitstel aanvragen bij de belastingdienst voor het indienen van uw aangifte.

Het telefoonnummer van de belastingdienst is 0800 0543.

Wandelingen

Afhankelijk van het weer zijn op 9 mei en 13 juni de volgende wandeldagen gepland. De maandag ervoor even bellen voor de startplaats.

Gini Slingerland telefoon 0348 41 55 34

Klaverjassen

Helaas zijn wij daarmee gestopt vanwege te weinig deelnemers. Maar wij blijven optimistisch en kijken of wij in september mogelijk verder kunnen gaan, b.v. door introducés te laten deelnemen.

Dus beste lezers: Als u in een gezellige sfeer, op z’n Rotterdams wilt klaverjassen, meld u dan eens aan bij Gini aan. We starten altijd om 13.30 uur, spelen 3 rondjes, drinken 2 kopjes koffie of thee en zijn omstreeks 16.30 uur weer klaar. We gaan pas naar huis als bekend is gemaakt wie de beste 3 en wie de slechtste is geweest. Hiervoor zijn kleine prijsjes.

De kosten voor zo’n middag zijn € 2,00. De zaal gaat open om 13.00 uur, we starten met kaarten om 13.15 uur

BestuurCommissies Vervolg
Voorzitter- Frank HoefslootInterim-Webmaster- Henk Rombout
Secretariaat- Gini SlingerlandAssistent-Webmaster- Rien Gresnigt
Penningmeester- Jos MeijerReiscommissie- Gretha Sijmons en
Bestuurslid- Vacature- Annie van Schaik
CommissiesPenningmeester Reiscommissie- Rien Gresnigt
Ledenadministratie- André Agterberg Wandeling/Kaarten- Gini Slingerland
Nieuwsbrief Redactie- Nel AdolfsLief en Leed- Wil Sengers
Magazinedistributie- Riet van Rijn

Met vriendelijke groeten, Het bestuur

 

You cannot copy content of this page

Scroll naar boven